Strona Główna · Artykuły · Download · Forum · Kategorie Newsów 23. Sierpień 2017 00:25
Nawigacja

*Brązowy Podkarzeł
Faza Księżyca
CURRENT MOON
Witamy
Zachęcam do pomocy w rozwoju strony w jakikolwiek sposób!!! Piszcie !
Kepler-36 b i c - dziwaczna para planet
Newsy Kepler-36 b oraz Kepler-36 c to para sąsiadujących planet krążących w bardzo niewielkiej odległości od siebie. Planeta b potrzebuje 13,84 dnia na wykonanie pełnej orbity wokół gwiazdy macierzystej, podczas gdy planeta c obiega ją w czasie 16,24 dnia.
66952511206694674893.jpeg
Testowy Orion trafił do KSC
Newsy W ramach przygotowań do pierwszego lotu kapsuły Orion w 2014 roku, do Kennedy Space Center na Florydzie pod koniec kwietnia trafił testowy egzemplarz tego statku kosmicznego, tzw. Ground Test Article (GTA). Właściwy, lotny Orion dotrze do KSC za kilka miesięcy.
Blue Origin – prace nad statkiem załogowym
Newsy Spośród czterech firm, które rywalizują ze sobą w ramach programu Commercial Crew Program, mającego na celu stworzenie komercyjnego systemu transportu orbitalnego, Blue Origin jest najbardziej tajemniczą. Mówi o swoich pracach rzadko i na ogół nie więcej niż musi, korzystając z publicznych pieniędzy.
Pierwsze obserwacje egzoksiężyców?
Newsy Czy kosmiczne obserwatorium Kepler zaobserwowało sygnał od egzoksiężyców? Zebrane dane sugerują możliwą, ale jeszcze nie potwierdzoną detekcję około stu egzoksiężyców.
Miliardy skalistych planet w strefach zamieszkiwalnych wokół czerwonych karłów w Drodze Mlecznej
Newsy Nowe wyniki z należącego do ESO łowcy planet HARPS pokazują, że skaliste planety niewiele większe od Ziemi są bardzo powszechne w strefach nadających się do zamieszkania w pobliżu słabych czerwonych gwiazd. Międzynarodowy zespół naukowców szacuje, że istnieją dziesiątki miliardów takich planet w całej Drodze Mlecznej i prawdopodobnie około stu w najbliższym sąsiedztwie Słońca. To pierwszy bezpośredni pomiar częstotliwości występowania superziem wokół czerwonych karłów, które stanowią około 80% gwiazd Drogi Mlecznej.
Odkryto trzy najmniejsze planety
Newsy Naukowcy, korzystający z kosmicznego teleskopu Kepler, odkryli trzy najmniejsze planety spośród znanych na orbitach wokół innych gwiazd.
Nowa klasa układów planetarnych: planety z dwoma słońcami
Newsy Naukowcy korzystający z danych amerykańskiej misji kosmicznej Kepler ogłosili odkrycie dwóch planet okrążających układy podwójne gwiazd. Razem w wcześniejszym podobnym odkryciem można już mówić o zdefiniowaniu nowej klasy układów planetarnych.
Pozasłoneczne układy planetarne są wszędzie
Newsy Obecność planet krążących wokół innych gwiazd jest regułą - tak wynika z badań przeprowadzonych przez międzynarodowy zespół astronomów, w skład którego wchodzili także naukowcy z prowadzonego w Obserwatorium Astronomicznym Uniwersytetu Warszawskiego projektu OGLE. Praca informująca o odkryciu ukaże się w jutrzejszym wydaniu prestiżowego tygodnika naukowego "Nature".
Liczba odkrytych planet pozasłonecznych przekroczyła 700
Newsy Interaktywny katalog dostępny na stronach Encyklopedii Pozasłonecznych Układów Planetarnych wskazał właśnie, że znanych jest już ponad 700 egzoplanet. Naukowcy przewidują, że liczba światów, wśród których w przyszłości może znaleźć się "druga Ziemia" będzie rosła coraz szybciej.
Na Marsa wystartuje amerykańska misja Mars Science Laboratory z łazikiem Curiosity
Mimo, że Marsa ciągle badają wysłane wcześniej sondy, NASA już wysyła kolejną misję na Czerwoną Planetę. Będzie to misja Mars Science Laboratory z łazikiem Curiosity. Start został zaplanowany na sobotę 26 listopada.
Polska rozpoczyna negocjacje akcesyjne z Europejską Agencją Kosmiczną
Newsy W najbliższy poniedziałek, 28 listopada, w Paryżu rozpoczną się negocjacje dotyczące przystąpienia Polski do Europejskiej Agencji Kosmicznej. To kolejny krok na drodze naszego kraju do agencji, która koordynuje rozwój europejskich programów mających na celu badanie i wykorzystanie przestrzeni kosmicznej.
Strona 1 z 5 1 2 3 4 > >>
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Online